آنچه را که می توان اندازه گیری کرد، قابل بهبود است. در اینجا نگاهی به با ارزشترین KPI های سئو میاندازیم تا به شما در پیگیری، اندازهگیری و بهبود تلاشهای سئو کمک کنید.
اگر چیزی قابل اندازه گیری باشد، می توان آن را بهبود بخشید.
با اندازه گیری دقیق سئوی خود با معیارهایی که برای کسب و کار شما مهم است، می توانید بفهمید که در حال حاضر کجا هستید و سئو چه ارزشی برای بازاریابی شما به ارمغان می آورد.
شاخص های کلیدی سئو فاصله بین اهداف تجاری و بازاریابی شما و داده های موجود در ابزارهای سئو و تجزیه و تحلیل وب را پر می کند.
این مقاله به تشریح بسیاری از معیارها و KPIهای SEO و نحوه تنظیم مجموعه ای از شاخص های کلیدی سئو برای کسب و کار خود می پردازد.
KPI چیست؟
KPI یک شاخص کلیدی عملکرد است. این یک اندازه گیری قابل سنجش عملکرد در رابطه با یک هدف خاص است. KPI ها به شما کمک می کنند تا اهداف و نقاط عطف را تعریف کنید و پیشرفت به سمت آن اهداف را اندازه گیری کنید.
KPI های سئو چیست؟
KPIهای سئو معیارهایی هستند که برای اندازه گیری عملکرد سئو استفاده می شوند.
به طور معمول، شاخص های کلیدی عملکرد سئو، دید یا ترافیک و نحوه عملکرد آن را در ارتباط با اهداف شما دنبال می کنند.
چنین معیارهایی ترافیک موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل و بینگ و نتایج واقعی استراتژی ها و تاکتیک های سئو (سرنخ ها و فروش) را تعیین می کند.
ستفاده از KPI های سئو
اندازهگیری و ردیابی دقیق یک سیستم کنترلی را فراهم میکند تا اطمینان حاصل شود که تاکتیکهای شما نتیجه میدهند و زمان و تلاش شما صرف کارهای سازنده میشود.
اندازهگیری سختکوش همچنین در صورتی که تاکتیکهای شما کار نمیکند، بازخورد ارائه میکند و به شما اطلاع میدهد که چگونه تغییرات در چشمانداز جستجو یا الگوریتم بر عملکرد تأثیر میگذارد.
شاخص های کلیدی عملکرد را می توان برای ارائه معیارهای قابل درک برای همه ذینفعان طبقه بندی کرد. تیم بازاریابی برای اطمینان از صرف عاقلانه زمان برای SEO در مقابل PPC به جزئیات بیشتری نیاز دارد ، اما هیئت مدیره ممکن است فقط به دیدن ارقام عملکرد سطح بالا نیاز داشته باشد.
تنظیم KPIها با شرایط شما، کلید ایجاد KPIهای SEO واقعا مفید است.
اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد
شاخص های کلیدی عملکرد سئو شما باید به عنوان بسط اهداف کلی کسب و کار و بازاریابی شما عمل کنند.
با در نظر گرفتن اهداف سئوی خود به عنوان بسط اهداف کلی بازاریابی خود، اطمینان حاصل می کنید که اهداف مرتبط را هدف قرار می دهید. سپس شاخصهای کلیدی عملکرد SEO شما عملکرد را در راستای آن هدف دنبال میکنند.
کلید در نام است (به معنای واقعی کلمه و مجازی): KPI ها شاخص های کلیدی عملکرد هستند.
آنها شما را مجبور می کنند بپرسید که آیا رویکرد سئوی شما عملکرد را افزایش می دهد یا خیر. اگر نه، چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟
این واقعا مهم است اما اغلب نادیده گرفته می شود.
سئو می تواند به قدری پیچیده باشد که شما به اهداف و راه های روشنی برای اندازه گیری پیشرفت به سمت آن اهداف نیاز دارید تا اطمینان حاصل کنید که زمان و تلاش شما عاقلانه صرف دنبال کردن اهداف درست می شود.
فرآیند KPI SEO
در زیر یک فرآیند ساده است که می توانید از آن برای تعیین اهداف سئو و KPI خود استفاده کنید.
مرحله 1: اهداف سئوی خود را تعیین کنید
اولین کار این است که اهداف سئوی خود را شناسایی کنید. وظایف مهمی که اکنون در یک ماه، سه ماه، شش ماه و یک سال باید انجام دهید چیست؟
اهداف سئو باید به اهداف سازمانی تثبیت شده مرتبط باشد و شما باید به وضوح بیان کنید که چگونه اهداف سئو اهداف کلی کسب و کار را هدایت می کنند.
من در ابتدا سه تا پنج هدف را برای حفظ تمرکز پیشنهاد می کنم.
سپس باید اهداف SEO خود را با استفاده از سیستم اهداف SMART تعریف کنید .
روش دیگر، میتوانید از رویکرد OKR برای اهداف و نتایج کلیدی که در «اندازهگیری آنچه مهم است» نوشته جان دوئر توضیح داده شده است، استفاده کنید. این سیستم ساده توسط گوگل، مایکروسافت و بسیاری از شرکتهای بزرگ دیگر برای سادهسازی هدفگذاری برای ایجاد رشد عظیم مورد استفاده قرار گرفت.
رویکرد صحیح به کسب و کار شما بستگی دارد، اما هر آنچه را که انتخاب می کنید، اهداف شما باید مرتبط، قابل اندازه گیری، دست یافتنی و محدود به زمان باشد.
مرحله 2: تعریف کنید که چه چیزی را اندازه گیری خواهید کرد
مرحله بعدی این است که مشخص کنید چه چیزی را اندازه گیری می کنید.
معیارهای اندازه گیری شما را می توان به عنوان مراحل در نظر گرفت و هر کدام باید شما را به هدف کلی نزدیکتر کند. همانند اهداف، حداکثر سه تا پنج معیار اندازه گیری برای هر هدف می خواهید.
هنگامی که اهداف شما به دست آمد، باید بتوانید عملکرد را اندازه گیری کنید تا مشخص کنید که آیا استراتژی شما در اینجا معتبر است یا خیر.
مرحله 3: در مورد طول چرخه خود تصمیم بگیرید
به عنوان یک قانون کلی، معیارهای سئو به صورت ماهانه ردیابی می شوند.
در این قانون استثنائاتی وجود دارد. رتبهبندی کلمات کلیدی ممکن است روزانه (اما ماهانه بررسی شود) پیگیری شود، و همچنین ممکن است گزارشهای فصلی، دوسالانه و سالانه را بخواهید.
به یاد داشته باشید، با سئو، تنها زمانی ممکن است نتایج ملموسی مانند سرنخ ها و فروش را مشاهده کنید که کلمات کلیدی شما رتبه بالایی داشته باشند و ترافیک را افزایش دهند. پیشرفت به سمت هدف را در طول چرخه کلی خود تعیین کنید.
مرحله 4: مرور و تأمل
هدف بررسی هر KPI و در حالت ایده آل، امتیاز دادن به عملکرد است.
چه کار می کند؟
ماه آینده چه کاری متفاوت می توانید انجام دهید؟
هدف از KPI ها کمک به شماست که رویکرد خود را مرور کنید و به طور انتقادی در مورد آنچه کار می کند یا کار نمی کند فکر کنید.
یک کلمه کلیدی ارگانیک با رتبه بالا در جستجوی مدرن ممکن است اعداد ترافیک مورد انتظار را ایجاد نکند.
به این به عنوان یک آزمایش فکر کنید. KPIهای شما برای آزمایش صحت فرضیه شما وجود دارد.
انعطاف پذیر باشید و آماده باشید که تاکتیک های خود را بر اساس نتایج تطبیق داده و تنظیم کنید.
مثال
هدف : فروش آشپزخانه های بیشتر.
KPI 1 : افزایش رتبه برای کلمات کلیدی آشپزخانه.
KPI 2 : ترافیک ارگانیک را در صفحات آشپزخانه افزایش دهید.
KPI 3 : بهبود نرخ تعامل.
KPI 4 : تبدیل های ارگانیک را افزایش دهید.
در اینجا ما یک هدف ساده داریم که با چهار KPI ساده SEO اندازه گیری شده است. این نباید پیچیده باشد!
با پیروی از این رویکرد، شما سه تا پنج هدف سئو مرتبط ایجاد خواهید کرد که می توانید به راحتی هر کدام با سه تا پنج شاخص کلیدی عملکرد سئو اندازه گیری کنید.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
شرایط را ببینید.
نمونههایی از KPIهای سئو
هیچ کمبودی در معیارهای سئو برای ردیابی کمپین های شما وجود ندارد.
می توانید نقاط داده را از ابزارهای رایگان سئو مانند کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس تا بسیاری از ابزارهای سئو تجاری بیابید.
متأسفانه، در حالی که ما دادههای زیادی را در قالب اصلی آن داریم، ابزارهای سئوی تجاری و حتی Google Analytics اغلب بیشتر از ارائه بینش، گیجکننده هستند.
هدف از شاخص های کلیدی سئو این است که این معیارها را مفید نشان دهند.
ما این کار را با مدل چهار مرحلهای انجام میدهیم، جایی که معیارهای سئو را به اهداف سئو مرتبط با اهداف تجاری و بازاریابی گستردهتر متصل میکنیم.
در زیر لیستی طبقه بندی شده از معیارهای سئو برای ایجاد KPIهای سئوی شما آورده شده است.
به یاد داشته باشید، فقط کورکورانه از معیارهای زیر استفاده نکنید. آنها را در گروه های سه تا پنج نفره به اهداف SEO خود متصل کنید تا بینش و درک را افزایش دهید.
1. کلمات کلیدی SEO
اول از همه، سئوی قدیمی کلمات کلیدی است.
ردیابی کلمات کلیدی برای سئو امروزه پیچیده است زیرا نتایج جستجو دارای عناصر بسیار زیادی هستند.
اما هنوز هم مهم است که پیشرفت به سمت اهداف خود را نشان دهید و یک بررسی عقلانی در مورد میزان ترافیکی که یک کلمه کلیدی داده شده ارائه می دهد، داشته باشید.
کلمات کلیدی را برای پیشرفت دنبال کنید و استراتژی خود را تأیید کنید.
نتایج جستجوی مدرن شامل موارد زیر خواهد بود:
بسته محلی
لیست های ارگانیک
قطعه های ویژه
لینک های سایت
کارت ها و پانل های دانش
فیلم های
مردم هم می پرسند
پیش نمایش های ویدیویی
همچنین ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:
بر اساس مکان
بر اساس کشور
CTR کنسول جستجو
رتبه متوسط کنسول جستجو
کلیک های کنسول جستجو
نمایشهای کنسول جستجو
هنگام ردیابی کلمات کلیدی، چندین عامل را با هم ترکیب کنید تا تصویر کاملی را ارائه دهید.
حداقل، رتبهبندی، برداشتهای ارگانیک و کلیکها (از کنسول جستجوی گوگل یا ابزار وب مستر بینگ) را دنبال کنید. بسته به طرح SERP، یک 5 کلمه کلیدی برتر هنوز هم می تواند در کلیک های واقعی بسیار کمی انجام دهد.
با گذشت زمان، با این سطح از جزئیات در KPI کلمات کلیدی خود، یاد خواهید گرفت که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه، که به استراتژی و تنظیم هدف شما وارد می شود.
نکته : به یاد داشته باشید که رتبه بندی تنها یک عامل است و هنگام کار بر روی طراحی وب سایت و سئوی خود اطمینان حاصل کنید که محتوایی که رتبه بندی می شود برای هدف اصلی کلمه کلیدی مناسب است!
2 . معیارهای سئو
اینها معیارهای سنتی سئو هستند که توسط ابزارهای مختلف سئو ارائه می شوند.
بیشتر این معیارها ناشی از هیستری پیرامون رتبه صفحه گوگل هستند و هدفشان ارائه یک امتیاز عمومی در سطح سایت و صفحه است.
این معیارها می توانند مفید باشند، اما به تنهایی معنی بسیار کمی دارند و برای ارائه زمینه دقیق باید با ارزش های رقبا مقایسه شوند.
شما باید اندازه گیری کنید که اعتماد و اعتبار درک شده سایت شما با افزایش رتبه عبارات جستجوی اصلی شما و میزان ترافیک ارگانیک دریافتی مرتبط است.
این معیارها مهم هستند، اما به زبان کسب و کار صحبت نمی کنند، بنابراین اولویت بندی آنها در گزارش های شما به درک ذینفعان از SEO بستگی دارد.
جریان استناد با شکوه
جریان اعتماد باشکوه
Majestic Trust and Citation Balance
Moz Domain Authority
Moz Page Authority
امتیاز هرزنامه Moz
نکته : به یاد داشته باشید که این معیارهای خاص سئو باید با اهداف و استراتژی کلی مرتبط باشند.
به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید برای محتوای بازاریابی قیف بالایی خود ترافیک ایجاد کنید. در این صورت، ممکن است بخواهید اعتبار سایت را بهبود ببخشید، اما به یاد داشته باشید که بهبودها را در برابر معیارهای واقعی (رتبهبندی، ترافیک و غیره) بررسی کنید.
3 . KPI های سئو در دنیای واقعی
در حالی که بسیاری از KPIهای سئو به رتبه بندی کلمات کلیدی و قدرت درک شده مربوط می شوند، آنچه واقعاً مهم است این است که آیا این تفاوت ایجاد می کند یا خیر.
آیا ترافیک بیشتری دریافت می کنیم؟ آیا این باعث ایجاد سرنخ بیشتر می شود؟
آیا هزینه هر سرنخ در مقایسه با سایر کانال ها کاهش می یابد؟
آیا به دلیل افزایش آگاهی، شاهد جستجوهای برندهای بیشتری هستیم؟
اینجا جایی است که لاستیک SEO به جاده SERP برخورد می کند، بنابراین این معیارها ضروری هستند.
افزایش ترافیک ارگانیک
افزایش تعداد صفحات سایت که ترافیک ایجاد می کنند
افزایش ترافیک جستجوی بدون مارک
درصد افزایش ترافیک از مناطق جغرافیایی خاص
ارگانیک Impressions (کنسول جستجو)
نرخ کلیک ارگانیک (CTR) (کنسول جستجو)
نکته : همچنین مایلیم با بهبود معیارهای سئو، معیارهای سئو در دنیای واقعی افزایش یابد.
این تضمین میکند که کاری که انجام میدهید به جای ارضای هوی و هوس یک ابزار سئو، به جابجایی شمارهگیر کمک میکند.
4 . KPIهای تبدیل
مهمترین KPI سئو، در بیشتر موارد، تبدیل است. ردیابی تبدیل ها از جستجوی ارگانیک باید در بالای لیست شما باشد.
این KPIها باید بر اساس اهداف خاص شما سفارشی شوند. برخی از نمونه ها در اینجا عبارتند از:
تبدیل از جستجوی ارگانیک
درصد افزایش نرخ تبدیل
نرخ تبدیل جستجوی ارگانیک
تبدیل های فروش
تبدیل های سرب
دانلودها
کلیک های ایمیل
شماره تلفن کلیک می کند
فرم پر می شود
هزینه هر خرید (CPA)*
توجه : محاسبه و ردیابی CPA برای جستجوی ارگانیک به شما امکان می دهد بازده از ارگانیک را با کانال های دیگر مقایسه کنید. این کمک می کند تا مشخص شود که آیا بودجه گرانبهای بازاریابی خود را عاقلانه خرج می کنید.
نکته : جزئیات اینجا واقعاً به ویژگی های کسب و کار و اهداف بازاریابی شما بستگی دارد، بنابراین مطمئن شوید که این موارد را در GA4 دنبال می کنید.
5 . KPI های تعامل
Google Analytics 4 دارای سه معیار کلیدی تعامل است:
میانگین زمان تعامل (بیش از محدوده تاریخ)
جلسات درگیر برای هر کاربر
میانگین زمان تعامل در هر جلسه
نکته : ردیابی تعامل به عنوان یک KPI عمومی و همچنین برای همه کانالها به شما امکان میدهد کیفیت ترافیک را از SEO در مقابل PPC، اجتماعی و غیره ارزیابی کنید. باز هم، این به شما کمک میکند تا تعیین کنید که آیا زمان و تلاش خود را صرف تاکتیکهای درست میکنید یا خیر!
6 . ترافیک ارجاعی
یک کمپین سئو قوی میتواند بر کسبوکار شما تأثیر بگذارد، فراتر از ایجاد ترافیک ارگانیک.
اگر محتوا و پیوندها بخش مهمی از استراتژی شما هستند، پس این قرار گرفتن در معرض میتواند ترافیک ارجاعی با کیفیت بالا را افزایش دهد، بنابراین عاقلانه است که ارزش اضافی در اینجا نشان داده شود.
این به نشان دادن اینکه چگونه استراتژی های سئوی شما مزایای بازاریابی متعددی دارد کمک می کند.
اغلب، ترافیک ارجاع ثابت می تواند با نرخ بهتری نسبت به ترافیک جستجوی ارگانیک تبدیل شود، بنابراین به خطر شما این را نادیده بگیرید.
درصد افزایش ترافیک ارجاع
درصد افزایش در تبدیل ارجاع
درصد افزایش در معیارهای تعامل (جهش، صفحات، زمان)
نکته : پیوندهایی که اعتبار ایجاد می کنند، ترافیک ارجاع را نیز هدایت می کنند، بنابراین این را در اندازه گیری کیفی خود لحاظ کنید.
7. تاثیر برند
بهبود دید جستجو برابر است با بهبود دید کلی – خرید رپورتاژ قوی با نام دیگر. بنابراین ما همچنین باید به افزایش ترافیک جستجوی مارک و ذکر نام تجاری و چگونگی ارتباط آن با کار شما نگاه کنیم.
درصد افزایش در ترافیک جستجوی برند
درصد افزایش در ذکر نام تجاری
قابلیت مشاهده در سایت های شخص ثالث
قابلیت مشاهده در سایت های شخص ثالث راه دیگری برای مخاطبان شما برای کشف شما است.
به عنوان مثال، افراد بیشتری با نوشتن و انتشار این مقاله در اینجا در سرزمین موتورهای جستجو، من و تجارت من را کشف خواهند کرد.
اگر این نوع بازاریابی را انجام می دهید، مطمئن شوید که تأثیر آن را اندازه گیری کرده اید.
ردیابی تعداد افرادی که شما را با نام جستجو می کنند به شما کمک می کند تا تشخیص کلی را درک کرده و اندازه گیری کنید. مقایسه این ارزش ها با رقبای اصلی به شما کمک می کند تا آگاهی نسبی از بازار را اندازه گیری کنید.
8. KPI های ایجاد بک لینک
خرید بک لینک قوی هنوز یکی از محرک های اصلی دیده شدن موتورهای جستجو هستند و لینک ها (به علاوه محتوا) اغلب عنصر ملموس اصلی یک کمپین سئوی طولانی مدت هستند.
بنابراین، هنوز باید تعداد کل بک لینک های سایتهای معتبر و لینک های سایت های بسیار مرتبط را گزارش کنیم. اینها معمولاً از لیست علاقه مندی های پیوند ما خارج می شوند و باید در صنعت مشتری شما سفارشی شوند.
کل پیوندها
مجموع پیوندهای به دست آمده در این دوره زمانی
تعداد لینک های سایت های معتبر
تعداد لینک های سایت های مربوطه
لینک ها گم شدند
نکته : برای تعیین ارزش نسبی لینک بیلدینگ، پروفایل لینک خود را با رقبای خود با استفاده از یکی از بسیاری از ابزارهای سئو موجود در بازار مقایسه کنید.
9. KPI های تبدیل نرم
سرنخ ها برای بازاریابی دیجیتال کلی شما حیاتی هستند، اما طبقه بندی سرنخ ها و قیف فروش پیچیده تر می شود.
به این ترتیب، ما باید تأثیر تلاشهای سئوی خود را بر تولید سرنخ، اعم از ثبتنامهای اجتماعی، ثبتنام در خبرنامه یا سایر دانلودها یا سرنخهای خاص کسبوکار شما، اندازهگیری کنیم.
درصد افزایش ثبت نام در خبرنامه
درصد افزایش فالوور/لایک اجتماعی و غیره
اهداف تولید سرنخ خاص کسب و کار (برگ های داده، کاغذهای سفید و غیره)
نکته : سعی کنید سفر مشتری و مراحل مورد نیاز را درک کنید، از آگاهی و بازدید تا مشتری پرداخت کننده و ارزش طول عمر.
سئو ممکن است اکثر ثبت نام های ایمیل شما را هدایت کند و کمپین های ایمیل باعث فروش می شوند. این را با شرایط خود سفارشی کنید و موارد مهم را اندازه بگیرید.
10. KPI های خاص برای اهداف تجاری
ایجاد یک مثال عمومی برای این دسته کمی چالش برانگیزتر است. با این حال، از منظر گزارش دهی مهم است.
ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا استراتژی کسب و کار را با استراتژی سئوی خود از طریق KPI مرتبط کنیم.
اغلب، KPI هایی که در بالا توضیح داده شده است، آنچه را که در اینجا میخواهید به شما میدهند، بنابراین این بیشتر نمونهای از ساختاردهی آنها به منظور هماهنگی با اهداف شما و گزارش معنادار آنهاست.
به یاد داشته باشید، افراد بالاتر ممکن است فقط یک نمای کلی با وضوح بسیار پایین بخواهند، اما تیم بازاریابی ممکن است به جزئیات بیشتری نیاز داشته باشد.
برای ارائه مسیر، اگر هدف شما ایجاد آگاهی از یک محصول جدید است، میخواهید روی معیارهای آگاهی تمرکز کنید: برداشتها، میانگین موقعیت، کلمات کلیدی، کلیکها و غیره.
اگر میخواهید ثبتنامهای بیشتری داشته باشید، میخواهیم تعداد افرادی را که به صفحات ثبتنام و قیمتگذاری نگاه میکنند، ردیابی کنیم.
اگر به تبدیل های سنتی تر نگاه کنیم، باید به تعداد کل فروش/سرنخ ها/پرسش ها نگاه کنیم.
نکته اینجاست که شما از قبل KPIهای SEO را دارید، اما به یاد داشته باشید:
آنها را حول اهداف تجاری خود چارچوب بندی کنید.
به وضوح تاکید کنید که به پیشرفت کسب و کار کمک می کنید و نه تنها مجموعه ای از معیارهای ردیابی سئوی باطنی را ارائه می دهید.
کار سئوی شما ارزش بسیار بیشتری نسبت به جابجایی یک رتبه بندی کلمات کلیدی دارد. ارزش واقعی به کسب و کار اضافه می کند، هزینه های بازاریابی را کاهش می دهد، برند را ایجاد می کند و موارد دیگر.
فقط به یاد داشته باشید که به افراد مناسب به روشی که می توانند بفهمند، اطلاع دهید.
نکته : اگر با نحوه طبقه بندی KPIهای SEO خود مشکل دارید، دو رویکرد وجود دارد که در طول سال ها مفید بوده اند.
اولین مورد این است که KPI های خود را در امتداد قیف بازاریابی گروه بندی کنید:
اطلاع.
نامزدی.
تبدیل.
یک رویکرد جایگزین استفاده از مدل VQVC است که مخفف عبارت زیر است:
جلد.
کیفیت.
ارزش.
هزینه.
اگر مشکل دارید، این گزینهها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که گزارشهای KPI SEO واقعاً روشنگری ایجاد میکنید.
درک باعث ایجاد اعتماد و اطمینان می شود
این وسوسه انگیز است که ردیابی سئو را فقط یک شغل دیگر بدانیم، اما این کم فروشی است.
شما می دانید که کار شما ارزش واقعی را به کسب و کار ارائه می دهد، فراتر از افزایش نتایج جستجو برای چند کلمه کلیدی.
KPIهای سئو راهی برای ردیابی و نشان دادن نتایج سئو ارائه می دهند و سپس این پیشرفت ها را به اشتراک می گذارند تا همه افراد در کسب و کار بتوانند آن را درک کنند.
کلید این کار این است که اهداف خود را به صورت سلسله مراتبی ساختار دهید:
اهداف تجاری > اهداف بازاریابی > اهداف سئو
سپس می توانید به وضوح بیان کنید که چگونه بهبود معیارهای SEO منجر به بهبود عملکرد بازاریابی می شود که باعث رشد کسب و کار می شود.
اگر بتوانید اهداف سلسله مراتبی و گزارش سئو را ایجاد کنید که به آن کمک می کند، گزارش ارزش استراتژیک واقعی دارد.
شاخص های کلیدی سئو به شما کمک می کنند:
بفهمید چه چیزی کار می کند.
درک کنید که چه عناصر تاکتیکی منجر به نتایج می شوند.
یک درک استراتژیک از بازاریابی در سراسر تجارت ایجاد کنید.
سپس گزارش سئو به یک فرآیند استراتژیک واقعی تبدیل می شود. این به توسعه تفکر انتقادی، ذهنیت حل مسئله و رویکرد خلاقانه به SEO شما کمک می کند.
بدون دیدگاه